Хоҙай Тәғәлә ҡатын-ҡыҙҙы арбағыс көскә эйә, ифрат үҙенсәлекле, һығылмалы, нәфис зат итеп яралтҡан. Эйе, беҙ төрлө-төрлө. Берәүҙәребеҙ социаль йәһәттән әүҙем, һәр саҡ алғы рәттә булырға ғәҙәтләнгән, икенселәребеҙ күләгәлә ҡалыуҙы хуп күрә, нескә тал сыбыҡтай яҡлауға, ҡурсалауға мохтаж, бәғзеләребеҙҙә ғорурлыҡ, тәкәбберлек өҫтөнлөк итә, ҡайһыбыҙҙалыр ‒ башҡаларға ҡарата үтә хәстәрлекле мөнәсәбәт. Һәм шул уҡ ваҡытта бер үк ҡатын-ҡыҙ төрлө халәткә инеүсән була ала. Үҙемде генә алғанда ла, бәғзе саҡта минән дә тәүәккәлерәк кеше юҡ, ә ҡайһы берҙә – минән дә өркәгерәге. Ғөмүмән, ҡыҙыҡ был тормош: бәхетле булыр өсөн берәүгә әҙ генә ҡыйыулыҡ, бәғзеләргә аҙ ғына сабырлыҡ етмәй, кемгәлер артыҡ аҡыллы булыуы ҡамасаулай, кемдеңдер бошмаҫлығы, шуҡлығы бәкәленә һуға. Әммә тормошта әлеге һыҙаттарҙың барыһын да самалап ҡуллана белергә кәрәк икән, баҡһаң. Ошолар хаҡында бәйән ҡылып, яңылыҡ асмабыҙ. Был хаҡта аҡыллы китаптарҙа ла күп яҙалар, глобаль селтәрҙә лә мәғлүмәт етерлек. Шулай ҙа үҙебеҙҙең һылыуҙарға ҡатын-ҡыҙҙың дүрт халәте, уларҙың ҡайһыһының етмәүе, йәки булмышыбыҙға инеп оялауы нимәгә килтереү ихтималлығы хаҡында иҫкә төшөрөп үтеү ҡамасауламаҫ. Шул дүрт халәтте белеү үҙебеҙҙе лә, ир-атты ла нығыраҡ аңларға ярҙам итер.
1. Әгәр ҙә ҡатын-ҡыҙҙа батшабикә халәте артыҡ ныҡ үҫешһә, уны ни көтә? Әлбиттә, яңғыҙлыҡ. Уға бер кем дә оҡшамай, күңеленә ятҡан ир-ат юҡ, ти ул. Унан хатта һалҡынлыҡ та бөркөлә. Күпселек ир-атты мәүеш, үҙенә тиң түгел тип иҫәпләй. Ә ир-ат батшабикә менән, һис шикһеҙ, һоҡлана. Уға оҡшарға теләй. һөйләшеп ултырырға, кәңәшләшергә әүәҫ. Әммә уны яулап алырына ышанып бөтмәй. Һәм йыш ҡына бындай ҡатын-ҡыҙ менән мөнәсәбәт ҡороуҙан ҡурҡа.
2. Әгәр ҙә хужабикә халәтендә туҡтап ҡалһаҡ, нимә көтә беҙҙе? Эйе, ул саманан тыш хәстәрлекле. Ир-атҡа ундай ҡатын менән уңайлы. Һәм был йыш ҡына уның менән файҙаланыуға килтерә. Тора-бара ир-ат хужабикә менән һоҡланмай, хатта уны ҡатын-ҡыҙ булараҡ теләмәй башлай. Сөнки ул бар булмышы менән әсәйгә оҡшаған. Эйе, ир әсәйҙә мохтаж, әммә әсәй менән түшәк бүлешмәйҙәр. Ул үҙе лә аңғармаҫтан, һоҡланыр, түшәк бүлешер өсөн башҡа йәр эҙләй. Был роль өсөн ҡыҙсыҡ, һөйәркә, батшабикә халәтендәге ҡатын-ҡыҙҙар нығыраҡ тап килә.
3. Ҡыҙсыҡ халәте өҫтөнлөк итһә… Ир-атты был һылыуҙың бер ҡатлылығы арбай. Уның янында шул тиклем рәхәт. Бер яҡтан ир-атҡа үҙен кәрәкле итеп тойоу кинәнес бирә. Ошо бәләкәй генә ҡыҙсыҡҡа ярҙам итеүе, уны ҡыуандырыуы әйтеп аңлатҡыһыҙ көс-ҡеүәт өҫтәй. Яңы үрҙәргә этәрә. Әммә был хәл көн дә дауам итһә, ялҡытасаҡ. Сөнки мөхәббәт ике яҡлы булырға тейеш. Ә бындай ҡатын-ҡыҙҙа башлыса эгоизм өҫтөнлөк итә.
Беләм, шундай ҡатындар бар: улар был халәттәр хаҡында уйлап та ҡарамай, әммә һәммәһен дә оҫта файҙалана. Был осраҡта хатта файҙалана тип әйтеү ҙә дөрөҫ түгел. Барыһы ла тәбиғи рәүештә килеп сыға. Улар инде ысын ҡатын-ҡыҙ. Һәм ундайҙар беҙҙең журналды уҡыусылар араһында ла бар. Әммә бәғзеләргә ана шундай ысын ҡатын-ҡыҙҙарға ҡарап һоҡланырға, күҙәтергә, үҫешергә һәм, иң мөһиме, үҙеңде өйрәнергә, эске халәттәреңде асырға ынтылырға кәрәк.