Атаның улына биргән нәсихәттәре
Ҡөрьән һабаҡтары
Һәр нәсихәтте изгеләр үҙ заманында йәшәгән халыҡ өсөн генә түгел, килер быуындар өсөн бирә.
Үҙенең кескәй генә улына мөрәжәғәт итеп әйтте Лоҡман-Хәким:
- Әй улым, Аллаһты бар тип бел. Уға һис кемде, һис нәмәне тиңдәш тотма. Уның тиңдәше юҡ. Күп аллаларға табыныу - ҙур гонаһ.
Ҡөрьәндә лә әйтелә: «Кешегә беҙ ата-әсәһенә яҡшылыҡ эшләргә әмер бирҙек. Баланы әсәһе бик ҙур ауырлыҡтар менән ҡарынында йөрөттө, ауырлыҡ менән тыуҙырҙы, ике йыл буйы имеҙеп йөрөнө. Кешегә Беҙ: «Миңә, ата-әсәңә шөкөр ит тип бойорҙоҡ. Ахырҙа бит барыбер миңә ҡайтасаҡһығыҙ».
«Әгәр ҙә (атаң-әсәң) башҡа берәр нәмәне миңә тиң ҡуйып, һине шуға инанырға бойорһа — буйһонма, миңә итәғәт иткәндәр менән бер юлда бул. Ләкин донъя эштәрендә ата-әсәңә игелекле бул. Ҡайтыр урынығыҙ - минең хозурым. Шул ваҡытта мин һеҙгә донъяла эшләгән эштәрегеҙ тураһында иҫегеҙгә төшөрөрмөн».
- Әй улым, — тине Лоҡман. - Эшләгән эштәрең - игелекме ул, яуызлыҡмы - гәрсис бөртөгө тиклем генә булып ул тау-таштар эсенә, күктәргә йәки ер аҫтына йәшерелгән булһа ла, Аллаһ уны һинең ҡаршыңа сығарып ҡуйыр. Аллаһ ул иң нескә, иң йәшерен эштәрҙе лә күреп-белеп тора. Ул - бөтә нәмәне хәбәрҙар.
- Балам, намаҙыңды уҡы, башҡаларҙы ла игелеккә өндә, яманлыҡтарҙан ваз кисергә саҡыр. Башыңа килгәнгә сабыр ит. Сөнки былар - Аллаһы Тәғәлә фарыз иткән нәмәләр.
- Тәкәбберләнеп кешеләрҙән йөҙ сөйөрмә, морон күтәрмә. Кәперәйеп үҙен генә һөйөүселәрҙе, маҡтансыҡтарҙы Аллаһ һөймәй. Ер йөҙөндә сабыр-һалмаҡ бул. Тауыш күтәреп һөйләшмә. Шуны онотма: донъялағы иң йәмһеҙ тауыш - ишәк тауышы».
«Лоҡман» сүрәһе, 13-19-сы аяттар